Понеділок, 16.06.2025, 00:23
Вчитель  тільки  відкриває  двері.  Заходиш  ти  сам.           
Сайт Дьякова Миколи Миколайовича  
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [9]
Трудове навчання [24]
Матеріали для уроків трудового навчання та технологій
Креслення [18]
Матеріали до уроків креслення
Інформатика [7]
Матеріали до уроків інформатики
Захист Вітчизни [41]
Матеріали для уроків "Захист Вітчизни"
Класний керівник [13]
Матеріали для класного керівника
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 14
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Трудове навчання

Брейн-ринг
[ Викачати з сервера (55.0 Kb) ] 02.02.2016, 10:42

Відділ  освіти  Криворізької  райдержадміністрації
Недайводський НВК

 

 

 

 

 

 

Розробка 
позакласного заходу

 

( брейн-ринг )

 

 

 

 

 

Вчитель  трудового  навчання:  Дьяков  М.М.

 

 

 

 

 

 

 

2014 – 2015  н.р..

Т Е М А.     Юний  столяр.

М Е Т А:

навчальна: узагальнити і сис­тематизувати знання з розділу «Проектуван­ня та виготовлення виробів з де­ревини»;

розвиваюча: розвивати техно­логічне мислення і пам'ять, розвивати логічне мислен­ня, пам'ять;

виховна: виховувати інтерес до предмета, відповідальне став­лення до навчання.

Міжпредметні зв'язки. При­родознавство: рослини лісу; по­роди дерев. Фізика; механічні властивості твердих тіл — пруж­ність, міцність, пластичність. Математика: поверхня; площи­на; паралельні й перпендикуляр­ні лінії; відношення величин.

Оснащення: шерхебелі; рубан­ки; пилки для поздовжнього і поперечного пиляння; ножівко­ві полотна (для поздовжнього, поперечного і змішаного пилян­ня); киянки; молотки; викрут­ки; шило (два); лінійки мілімет­рові; кутники; рейсмуси; олівці; бруски 250x40x40; дощечки 300x100x20; цвяхи; шурупи; зраз­ки порід деревини; зразки пи­ломатеріалів.

Тип заняття: узагальнення знань, умінь і навичок.

Метод: гра-змагання.

Час: 90 хв.

 

Із числа учнів, які мають ви­сокий бал успішності, призна­чаються: один ведучий і один секретар. Всі інші учні з висо­ким рівнем знань (якщо такі є) виступатимуть у ролі суддів, і розміщаються окремо від учнів­ських пар — за верстаком на подіумі. Секретар займе місце бі­ля класної дошки, на якій фік­суватиме результати відповідей учнів, попередньо записавши номери учнівських пар і самих учнів. Ведучий із переліком пи­тань, підготовлених вчителем, розташується так, щоб не зава­жати суперникам. «Учні-судді» будуть спостерігати, щоб гра проходила чесно, дотримували­ся регламент і встановлені пра­вила, а в кінці гри висловлять думку при оцінюванні кож­ного з учасників змагань.

Дві пари учнів займуть місця за передніми верстаками, які по­ставлено один навпроти одного на певній відстані. Ведучий за­читує запитання і пари-суперники починають обдумувати відпо­відь. На підготовку відповіді да­ється не більше однієї хвилини. Піднята рука сигналізуватиме про готовність пари до відпові­ді. З учнівської пари буде оголо­шувати відповідь той, кому зап­ропонує вчитель. Секретар фік­суватиме на класній дошці відповіді кожної пари: правиль­ні знаком «+» (плюс), неправиль­ні — знаком «—» (мінус).

Пара, яка отримає два плю­си, звільнить місце для наступ­ної пари, і чекатиме на новий вихід. Пара, яка дасть неправиль­ну відповідь або взагалі не зна­тиме відповіді на поставлене за­питання, отримає мінус і теж звільнить місце для наступної пари та чекатиме на новий більш вдалий вихід згідно черги.

Черговість виступу пар у грі визначають жеребкуванням.

 

Перший раунд „ Матеріали ”.

1.Що отримують у результаті поздовжнього розпилювання колод на  спеціальних верстаках — пилорамах?

2.Який пиломатеріал назива­ють брусами?

3.Який пиломатеріал назива­ють дошками?

4.Який пиломатеріал назива­ють брусками?

5.Який пиломатеріал назива­ють обаполом?

6.До яких властивостей деревини належить міцність, твердість,
жорсткість?

7.Як називають природний ві­зерунок на обробленій поверхні деревини?

8.До яких властивостей деревини належить вологість, усихання, розбухання?

9.Як називають відхилення волокон від поздовжньої осі пилома­теріалу?

10.Як називають зміну форми пиломатеріалів під час сушіння та зберігання?

11.Як називають спеціальні протигнильні речовини, що просочують
деревину, при застосуванні у воло­гому середовищі?

12.Колоду розпиляли на пи­ломатеріали.

13.Який пиломатері­ал використають для виготовлення лутки (коробки) до две­рей, і який для виготовлення дверей?

14.Для чого під час просушування дощок між ними кладуть бруски?

15.Як називається властивість матеріалу відновлювати свою форму після припинення дії сили?

16. Що таке хлист?

 

Другий  раунд „ Інструменти ”.

1.Як називають розмічальний інструмент для нанесення прямолі­нійних рисок на певній відстані від базового ребра заготовки?

2.Який інструмент застосову­ють для розмічання і перевірки пря­мих кутів?

3.З яких частин складається столярна ножівка?

4.Яку форму мають зубці всіх ножівок?

5.Як називають заглибину між зубцями?

6.Як називають сторону пиляльного полотна, протилежну зуб­частому вінцю?

7.Для якого пиляння використо­вують пилки із зубцями у формі рів­нобічного трикутника?

8.Для якого пиляння використо­вують пилки із зубцями у формі гос­трокутного трикутника?

9.Для якого пиляння використо­вують пилки із зубцями у формі пря­мокутного трикутника?

10.Що роблять для зменшення тертя між полотном пилки й стін­ками пропилу?

11.Для чого призначений шерхебель?

12.Для чого призначений руба­нок?

13.З яких частин складається рубанок?

14.Із скількох сторін загострю­ють ніж до рубанка?

15.Як називають поверхню, по якій загострюють ніж: рубанка?

16.Як називають гострий кі­нець ножа рубанка?

17.На яку величину має висту­пати лезо над підошвою рубанка?

18.На яку величину має висту­пати лезо над підошвою шерхебеля?

19.Який кут заточування но­жа рубанка?

20.Як розподіляють зусилля рук під час стругання?

21.Як перевіряють якість стру­ганої поверхні?

22.Люди яких професій найбіль­ше працюють названими інстру­ментами?

Третій  раунд „ Верстат ”.

1.Якою машиною називають токарний верстат?

2.Як називають головний вал токарного  верстата?

3.Що кріпиться на кінці шпинделя?

4.З чого складається клинопасова передача?

5.Як можна змінити частоту обертання шпинделя?

6.Як буде обертатися шпиндель, якщо приводний пас надіти на мен­ший ступінь ведучого шківа і на біль­ший веденого?

     7.Які дії необхідно виконати для збільшення частоти обертання шпин­деля?

     8.Для чого служить підручник?

Четвертий  раунд „ Коктейль”.

1.Перед тим як забити цвях у тонку дощечку, його затуплюють.
Для чого?

2.Як можна розшифрувати абревіатури ДВП і ДСП? Із чо­го виготовляють ці матеріали і чим вони відрізняються?

3.Для чого розводять зубці пи­лок?

4.За рахунок чого дерево рос­те в товщину?

5.На якому дереві немає листя?

6. Яке дерево найтвердіше?

П’ятий  раунд „ Хто більше ?”.

Хто більше пригадає загадок і приказок про деревину той і перемагає.

Шостий  раунд „ Практичний ”.

Ведучий пропонує кожному з членів команд, що змагають­ся, взяти чистий листок і за тек­стом по­будувати графічне зображення в одній площині. Текст завдання звучить так:

1.Довжина і товщина деталі однакові, в центрі деталі розміщений циліндричний отвір.

2. Деталь має форму круга, в центрі якого розміщений квад­ратний отвір.

Команду, яка першою на­брала два позитивні бали, ви­знають переможцем. За резуль­татами, зафіксованими на дош­ці, визначають найактивніших учнів, які відзначилися протя­гом змагань. їм вручають при­зи. За набрані позитивні бали члени команд одержують оцін­ки згідно з установленими кри­теріями.

1.Розпізнати породи деревини.

2.Користуючись лінійкою, визначити види пиломатеріалів.

3.Визначити, для якого пилян­ня призначені представлені ножів­кові полотна.

4.За допомогою лінійки, кут­ника та олівця розмітити і ножівкою відпиляти брусок довжи­ною 50 мм.

5.Розмітити і розпиляти вздовж: волокон дошку на дві рів­ні частини.

6.Розібрати рубанок.

7.Налагодити рубанок.

8.За допомогою лінійки, рейсмуса та олівця розмітити і шерхебелем та рубанком вистругати одну сторону бруска розміром 30 мм.

9.Розмітити центр отвору, який знаходиться на 35 мм від торця і на 25 мм від базової сто­рони дошки.

10.Забити в дошку три цвяхи.

11.Закрутити в брусок два шурупи.

 

За результатами, зафіксовани­ми на дошці, підраховуються плюси і мінуси, отримані командами. Визначається учнівська команда-переможець (одна або декіль­ка), яка набрала найбільше плю­сів. Оголошуються учні, які брали
найбільш активну участь у грі.

 

 

 

Категорія: Трудове навчання | Додав: Mikola
Переглядів: 834 | Завантажень: 18 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Сайт Недайводського НВК
  • Сайт РМО вчителів трудового навчання Криворізького району
  • Сайт вчителів інформатики Криворізького району
  • Сайт вчителів захисту Вітчизни Криворізького району
  • Сайт Фурман Тетяни