Середа, 16.07.2025, 12:37
Вчитель  тільки  відкриває  двері.  Заходиш  ти  сам.           
Сайт Дьякова Миколи Миколайовича  
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [9]
Трудове навчання [24]
Матеріали для уроків трудового навчання та технологій
Креслення [18]
Матеріали до уроків креслення
Інформатика [7]
Матеріали до уроків інформатики
Захист Вітчизни [41]
Матеріали для уроків "Захист Вітчизни"
Класний керівник [13]
Матеріали для класного керівника
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 14
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Трудове навчання

ЦИКЛ УРОКІВ ДО ВАРІАТИВНОГО МОДУЛЯ “ ТЕХНОЛОГІЯ ВИРОЩУВАННЯ РОСЛИН ( КВІТІВ ) ТА ДОГЛЯД ЗА НИМИ ”. 5 - 6 КЛАС.
[ Викачати з сервера (537.0 Kb) ] 13.02.2017, 19:27

Відділ освіти Криворізької райдержадміністрації

Недайводський навчально-виховний комплекс

ЦИКЛ УРОКІВ

ДО ВАРІАТИВНОГО МОДУЛЯ

“ ТЕХНОЛОГІЯ ВИРОЩУВАННЯ РОСЛИН ( КВІТІВ ) ТА

ДОГЛЯД ЗА НИМИ ”.

5 - 6 КЛАС.

Дьяков М. М. –

вчитель технологій Недайводського НВК

2017 рік.

 

АННОТАЦІЯ

Даний посібник складено відповідно програми. Інформаційні можливості інноваційних технологій, а також їх різноманітне поєднання створюють технологічний прорив у організації та практичній реалізації навчального процесу, систематизацію знань життєдіяльності людини.

Використання на уроці презентацій допоможуть розвивати практичні вміння та навички учнів щодо наочного представлення інформації за допомогою комп’ютера. Розроблені практичні заняття дадуть можливість закріпити отриманні знання та побудувати навчальний процес так, щоб виконуючи творчі завдання, дитина отримала цікаві, оригінальні результати, які відкриють їй нові перспективи пізнання.

Уроки з використанням мультимедійних засобів, інтерактивне навчання – це специфічна форма організації пізнавальної діяльності, яка має передбачувану мету – створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.

Для вчителів загальноосвітніх шкіл.

 

ЗМІСТ

АННОТАЦІЯ.. - 1 -

ЗМІСТ. - 2 -

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ МОДУЛЯ. - 6 -

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ № 1.1. - 8 -

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ № 1.2. - 11 -

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ № 1.3. - 15 -

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ № 1.4. - 17 -

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ № 1.5. - 19 -

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ № 1.6. - 21 -

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ № 1.7. - 24 -

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ № 1.9. - 30 -

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ № 1.10. - 31 -

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ № 1.11. - 32 -

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ № 1.12. - 33 -

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ № 1.13 – 1.14. - 35 -

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ № 2.1. - 37 -

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ № 2.2. - 38 -

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ № 2.3. - 39 -

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ № 2.4. - 40 -

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ № 3.1-3.2. - 47 -

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА. - 51 -

 

ПРОГРАМА ВАРІАТИВНОГО МОДУЛЯ “ ТЕХНОЛОГІЯ ВИРОЩУВАННЯ РОСЛИН ( КВІТІВ ) ТА ДОГЛЯД ЗА НИМИ ”. 5 - 6 КЛАС.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Зміст модуля передбачає оволодіння учнями 5 (6) класів технологією вирощування рослин (квітів) та догляду за ними.

У першому розділі «Основи технології вирощування рослин (квітів) та догляду за ними» учні ознайомлюються з елементами квітникарства, технологіями вирощування та догляду за квітами.

Зміст другого розділу «Проектування та озеленення приміщень (територій)» передбачає виконання проекту.

Учні мають можливість розробити варіанти озеленення шкільних приміщень (навчальні майстерні, кабінети, коридори, рекреації тощо), а також прилеглу територію, парки тощо. Добираючи квіти для об’єкту проектування, варто враховувати не тільки сучасні види квітів, а й особливості свого регіону.

Зміст третього розділу «Презентація проектів» передбачає презентацію проектів із озеленення приміщень (території тощо).

Враховуючи терміни роботи на відкритому ґрунті, учитель може змінювати порядок вивчення тем.

Під час виконання робіт необхідно приділяти увагу правилам безпечної праці, організації робочого місця та санітарно-гігієнічним вимогам.

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

з/п

Назва розділів

Кількість годин

1

Розділ 1. Основи технології вирощування рослин (квітів) та догляду за ними

14

2

Розділ 2. Проектування та озеленення приміщень (територій)

4

3

Розділ 3. Презентація виготовлених виробів

2

Усього:

20

Програма

з/п

К-ть год.

Назва розділів,

їх зміст

Державні вимоги до рівня

загальноосвітньої підготовки

учня

1

14

Розділ 1. Основи технології вирощування рослин (квітів) та догляду за ними

Квітникарство як частина декоративного садівництва.

Види квітів для вирощування в приміщеннях, на клумбах, квітниках, присадибних ділянках. Однорічні, дворічні та багаторічні квіти. Поєднання різних видів квітів

у приміщеннях, на присадибних ділянках, клумбах тощо.

Традиційні квіти, які прикрашають українські садиби.

Отруйні квіткові рослини. Види клумб та квітників, їх форми. Облаштування. Інвентар, пристосування, матеріали, які використовуються для вирощування та догляду за квітами.

Технологія створення квітників та клумб. Планування квітників (клумб), їх створення.

Добір квітів з урахуванням їх виду та призначення, клімату, пори року.

Підготовка ґрунту.

Технологія вирощування та

розмноження квітів (у приміщенні, на відкритому ґрунті). Добір горщиків (посудин) для квітів у приміщенні.

Вирощування та розмноження квітів у приміщенні (на відкритому ґрунті).

Технологія догляду за квітами. Розпушування ґрунту, захист від шкідників, боротьба з бур’янами та шкідниками, поливання. Добрива для квітів. Способи підживлювання рослин. Догляд за квітами

Учень:

розрізняє й називає види квітів, клумб та квітників;

характеризує технології створення квітників, клумб, вирощування та догляду за квітами на відкритому ґрунті та в приміщеннях;

розробляє форму клумб, квітників;

добирає види квітів із урахуванням їх призначення, клімату, ґрунт за призначенням, інвентар для догляду за квітами;

підготовляє ґрунт для квітів;

висаджує та розмножує квіти;

розпушує ґрунт;

захищає від шкідників;

виполює (на клумбах, квітниках) бур’яни;

добирає добрива;

підживлює рослини;

організовує робоче місце;

дотримується правил безпечної праці, санітарно-гігієнічних вимог

2

4

Розділ 2. Проектування та озеленення приміщень (територій)

Визначення потреб в озелененні квітами приміщень, прилеглої території (клумби, квітники, рабатки, альпійські гірки), присадибної ділянки. Можливі теми творчих проектів. Обговорення запропонованих учителем тем проектів. Вибір теми проекту з урахуванням умов вирощування та догляду за квітами, його обґрунтування.

Вимоги до об’єкта проектування.

Планування роботи з виконання творчого проекту.

Робота з інформаційними джерелами. Пошук інформації, необхідної для виконання проекту. Добір квітів для вирощування з урахуванням призначення, клімату (мікроклімату приміщення, інтер’єру) та їх декоративних якостей, біологічної активності летких рослинних речовин деяких квітів.

Створення малюнка-схеми розташування квітів згідно з обраною темою проекту (у приміщенні, на клумбах, квітниках).

Добір інвентарю для підготовки ґрунту та висаджування квітів (висівання насіння).

Висаджування (висівання) квітів.

Догляд за квітами. Причини та способи пересаджування квітів.

Контроль якості виконуваних робіт.

Розрахунок орієнтовної вартості витрачених матеріалів

Учень:

здійснює міні-маркетингові дослідження;

обирає та обґрунтовує тему проекту;

визначає умови для квітів;

розробляє вимоги до об’єкта проектування; проектну документацію;

складає план роботи з виконання проекту з визначенням термінів;

здійснює пошук необхідної інформації;

добирає види квітів з урахуванням призначення,умов,

місця розташування, біологічної активності летких рослинних речовин;

розробляє (за необхідності) форму клумби, квітника;

розробляє схему розташування квітів відповідно до об’єкта проектування;

добирає та готує ґрунт для рослин;

добирає (за необхідності) горщики для квітів;

висаджує (висіває) квіти; доглядає за квітами;

визначає потреби в пересаджуванні квітів;

пересаджує квіти (за необхідності);

контролює якість виконуваних робіт;

виконує розрахунок орієнтовної вартості витрачених матеріалів;

організовує робоче місце під час виконання робіт з вирощування та догляду за квітами;

дотримується правил безпечної праці, санітарно-гігієнічних вимог

3

2

Розділ 3. Презентація виготовлених виробів

Презентація результатів роботи з виконання проекту.

Оцінювання результатів роботи

Учень:

презентує результати роботи;

оцінює проект

Орієнтовний перелік об’єктів проектування: озеленення приміщень (навчальні майстерні, кабінети, коридори, вестибюлі, рекреації школи), прилеглих територій до школи, дитячих садочків, пам’ятників, адміністративних будівель, парків, історичних місць, садиби тощо.

Інвентар та пристосування: набір для догляду за кімнатними квітами, лопата садова, граблі, сапа, лопатка, маркер, поливальниця, посудина для води, горщики, розмічальна стрічка, розмічальні кілочки, шнур.

Матеріали: насіння квітів, садильний матеріал, засоби догляду за квітами.

 

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ МОДУЛЯ.

Варіативний модуль „ Технологія вирощування рослин (квітів) та догляд за ними ”. ( 20 годин)

І. Основи технології вирощування рослин (квітів) та догляду за ними. ( 14 годин )

з\п


по
темі

Назва розділу та теми

Кіль-кість
годин

Дата

Корекція

1

1.1

Квітникарство як частина декоративного садівництва. Види квітів для вирощування на клумбах, квітниках, присадибних ділянках, приміщеннях. Однорічні, дворічні та багато-річні квіти. Поєднання квітів на присадибних ділянках, клумбах, приміщеннях. Традиційні квіти, які прикрашають українські садиби.

1

2

1.2

Отруйні квіткові рослини. Види клумб та квітників, їх форми.

1

3

1.3

Облаштування. Інвентар, пристосування, матеріали, які використовуються для вирощування та догляду за квітами.

1

4

1.4

Технологія створення квітників та клумб. Планування квітників (клумб), їх створення.

1

.

5

1.5

Добір квітів з урахуванням їх виду та призначення, клімату, пори року.

1

6

1. 6

Підготовка ґрунту. Технологія вирощування та розмноження квітів (у приміщенні, на відкритому ґрунті). Добір горщиків (посудин) для квітів у приміщенні.

1

7

1.7

Вирощування та розмноження квітів у приміщенні (на відкритому ґрунті).

1

8

1.8

Технологія догляду за квітами. Пересаджування.

1

9

1.9

Технологія догляду за квітами. Пересаджування.

1

10

1.10

Добрива для квітів. Способи підживлювання рослин.

1

11

1.11

Добрива для квітів. Способи підживлювання рослин.

1

12

1.12

Технологія догляду за квітами. Розпушування ґрунту, захист від шкідників, боротьба з бур’янами та шкідниками, поливання.

1

13

1.13

Догляд за квітами.

1

14

1.14

Догляд за квітами.

1

ІІ. Проектування озеленення приміщень (територій). ( 4 години )

15

2.1

Визначення потреб в озелененні квітами приміщень, прилеглої території (клумби, квітники, рабатки, альпійські гірки), присадибної ділянки. Можливі теми творчих проектів. Обговорення запропонованих учителем тем проектів. Вибір теми проекту з урахуванням умов вирощування та догляду за квітами, його обґрунтування. Вимоги до об’єкта проектування. Планування роботи з виконання творчого проекту.

1

16

2.2

Робота з інформаційними джерелами. Пошук інформації, необхідної для виконання проекту. Добір квітів для вирощування з урахуванням призначення, клімату (мікроклімату приміщення, інтер’єру) та їх декоративних якостей, біологічної активності летких рослинних речовин деяких квітів.

1

17

2.3

Створення малюнка-схеми розташування квітів згідно з обраною темою проекту (у приміщенні, на клумбах, квітниках).

Добір інвентарю для підготовки ґрунту та висаджування квітів (висівання насіння).

1

18

2.4

Висаджування (висівання) квітів. Догляд за квітами. Причини та способи пересаджування квітів. Контроль якості виконуваних робіт.

Розрахунок орієнтовної вартості витрачених матеріалів

1

ІІІ. Презентація проектів. ( 2 години )

19

3.1

Презентація результатів роботи з виконання проекту. Оцінювання результатів роботи.

1

20

3.2

Презентація результатів роботи з виконання проекту. Оцінювання результатів роботи

1

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ № 1.1

Дата __________ Трудове навчання Клас __________

Тема. Квітникарство як частина декоративного садівництва. Види квітів для вирощування на клумбах, квітниках, присадибних ділянках, приміщеннях. Однорічні, дворічні та багаторічні квіти. Поєднання квітів на присадибних ділянках, клумбах, приміщеннях. Традиційні квіти, які прикрашають українські садиби.

Мета: навчальна: ознайомити учнів з поняттям “квітникарство”; дати поняття про види квітів; розширити знання про традиційні квіти, які прикрашають українські садиби;

розвивальна: розвивати інтерес до садово–паркового мистецтва; формувати знання про поєднання квітів на клумбах;

виховна: виховувати бережливе ставлення до природи, квіткових насаджень;

формування компетентностей: формувати самоосвітню та загальнокультурну компетентності.

Тип уроку: формування нових знань.

Матеріали: ПК, мульмедійне обладнання, презентація, альбоми квітів.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Перевірка наявності учнів та готовності їх до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Які ви знаєте квіти?

2. Чи можете ви назвати з перелічених квітів однорічні?

Дворічні? Багаторічні?

3. Які квіти ростуть на шкільному квітнику?

4. Які квіти можна назвати традиційними українськими квітами?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

IV. Повідомлення теми та мети уроку.

Учитель записує тему на дошці та повідомляє очікувані результати:

- знати основні поширені в нашій місцевості види квітів;

- вміти поєднувати квіти на присадибних ділянках, клумбах.

V. Вивчення нового матеріалу.

План.

Квітникарство як частина декоративного садівництва.

Види квітів для вирощування на клумбах, квітниках, присадибних ділянках, приміщеннях.

Поєднання квітів на присадибних ділянках, клумбах, приміщеннях.

Традиційні квіти, які прикрашають українські садиби.

Квітникарство — галузь рослинництва, що займається селекцією і вирощуванням рослин з декоративними цілями: для зрізування букетів, створення оранжерей і зелених насаджень відкритого ґрунта, а також для прикрашання житлових і виробничих приміщень.

Квітникарство — один з напрямів декоративного садівництва. Воно має справу з вирощуванням рослин для прикрашання парків і скверів. Займатися квітникарством люди почали з глибокої древності.

Головною прикрасою будь-якого саду є квіти. Квіткові рослини різноманітні за своїми ознаками. Тому для них потрібні відповідні умови зовнішнього середовища. Квіткові рослини, які використовуються для квітників, поділяються такі основні групи: однорічні, дворічні та багаторічні. Ще розрізняють декоративні, духм’яні, виткі.

Квіти, які розвиваються за один рік називаються однорічними. Деякі з них мають короткий період розвитку, і їх зазвичай висівають кілька разів за літо. Більшість рослин цієї групи розмножуються насінням.

До групи дворічників належать ті рослини, які цвітуть і дають насіння на наступний рік. Всі рослини розмножуються насінням.

Багаторічні квіти на одному місці ростуть декілька років. Трав’янисті надземні частини рослини щорічно на зиму відмирають, а коріння залишаються живими і перезимовують. Навесні від них відростають нові рослини.

Однорічні. Серед однорічників найбільш поширеними є: петунія, волошка, космея, ешольція, жоржина мінлива, майори, чорнобривці, ротики садові, вербена, агератум, шавлія блискуча (сальвія), матіола.

Петунія. Рослини можуть бути як високі так і низькі, а також звисаючі з простими чи махровими квітами найрізноманітніших відтінків: білі, рожеві, червоні, сині та фіолетові, а також комбінованих кольорів. Розмножують петунію в основному насінням. Насіння зберігає схожість до чотирьох років. Після посіву сходить через 7 – 9 днів. Можна висівати як в парник так і просто у відкритий грунт. Рослини масово цвітуть на сонячних відкритих місцях. Використовують для вирощування в балконних ящиках, вазонах, на клумбах.

Космея. Невибаглива рослини з перисто – розсіченим листям та яскравими суцвіттями. Відзначається рясним та тривалим цвітінням. Використовується в оформленні різноманітних квітників, клумб, а також прекрасна у зрізі.

Ешольція. Однорічна рослина з оригінальними великими квітами. Квіти мають дуже яскравий окрас. Цвіте рясно та довго. Чудова прикраса для бордюрів. Хоча рослина і однорічна, та якщо насіння достигає і висипається в грунт, то багато перезимовує і сходить наступного року.

Майори. Рослини бувають високорослі з великими квітами і низькорослі з дрібними квітами. Цвітуть рясно та довго на сонячних захищених від вітру місцях. Можна висівати як в парник так і в відкритий грунт. Використовується для квітників, клумб, бордюрів.

Вербена. Ефектна декоративна рослина. Цвіте рясно, коли розростається, утворює суцільний килим. Використовується на клумбах та для озеленення балконів.

Чорнобривці. Рослини бувають високорослі та низькорослі, розлогі та прямостоячі. Особливу красу придають яскраві кольори, та вишукані суцвіття. Дуже добре витримують спеку. Цвіте від літа до перших приморозків. Незамінна культура для озеленення.

Ротики садові. Гарні однорічники: низькорослі, високорослі та ампельні. Мають дуже яскраве забарвлення квітів. Квітує довгий час. Широко використовується для клумб, рабаток, груп. Високорослі для зрізу.

Матіола. Цінують за велику кількість квіток, що мають стійкий п’янкий аромат увечері. Можна висівати декілька разів протягом літа. Рекомендується як доповнення до змішаних квітників, бордюрів, присадибних ділянок. Невибаглива до умов вирощування.

Шавлія блискуча. Гарні яскраві квіти чарівно виглядають на фоні листя, яке підкреслює чіткість забарвлення суцвіть. Незамінна рослина для клумб, квітників. Чудово поєднується з чорнобривцями.

Дворічні. Серед дворічників найчастіше використовуються братки, стокротки, гвоздика бородата, дзвоники.

Братки. Компактна ранньоквітуча рослина з великими квітами. Цвіте довго та рясно. Висівають в парник, а потім в грунт. Ідеальний сорт для великих і маленьких клумб, у садах, для контейнерів.

Стокротки. Розкішна рослина з невеликими квітами. Невибаглива, але потребує підживних грунтів. При частому поливі цвіте як на сонці, так і в напівтіні. Незамінний матеріал для весняного оформлення квітників.

Гвоздика бородата. Рослина відмінно підходить для професійного вирощування на зріз. Має надзвичайно великі, кулеподібні суцвіття з різноманітним забарвленням. Стебла довгі та міцні. Відзначається рясним та тривалим цвітінням. Зацвітає у перший рік посадки.

Багаторічні. Багаторічники мають багато цінних якостей. Більшість їх невимогливі, можуть рости на одному і тому ж місці 6-8 років, і при цьому масово цвісти. Найбільш поширені: гладіолуси, жоржини, канни, лілії, іриси, півонії, флокси, троянди і багато інших. Розмножуються в основному діленням кущів (коріння, бульб, цибулин), а деякі і насінням.

Поєднання квітів. При доборі рослин у композиції важливо дотримуватися основного правила – дотримання біологічної єдності та гармонії. Необхідно врахувати їхні вимоги до умов зростання, знати висоту та діаметр суцвіть дорослих рослин. Щоб квітник тішив погляд весь сезон, добирати рослини потрібно з урахуванням термінів цвітіння. Буде потрібно щонайменше сім різних рослин, які будуть цвісти по черзі, змінюючи одна одну, і квітник не втратить декоративності з ранньої весни до пізньої осені. Але чим більше видів, тим складнішим є догляд, особливо якщо вони складають єдину композицію. Важливо підібрати рослини таким чином, щоб зів’ялі квітки і листя не псували загальної картини. Щоб полегшити собі догляд за ними, на найбільш важливих ділянках – біля будинку, альтанок, зон відпочинку – можна розбити парадні квітники з більш гарних, але вибагливіших до догляду культур.

У квітковій композиції мають бути головні, другорядні елементи та тло. Важливо визначити, де й у якій формі зробити колірні акценти. Добираючи рослини, потрібно враховувати їхній силует, пропорції, кольори, запах, форму й відтінок листя. Часто вдалим буває сполучення квітів із квітучими чагарниками або вічнозеленими породами, тоді й узимку квітник не здаватиметься безжиттєвим. Велике значення зорові ефекти. Наприклад, яскраві кольори здаються ближчими, а бліді – віддаленішими. Сполучення червоного з блакитним викликає почуття дисгармонії, якщо вони не розділені білим. Квітники влаштовують із одного виду рослин різних сортів, наприклад, ірисів, флоксів, лілійників, лілій. Або монохромні квітники – з різними рослинами, але з квітучими в однаковій колірній гамі – білій, жовтій, червоній, синій.

Традиційні квіти, які прикрашають українські садиби.

Виступи учнів з підготовленими повідомленнями.

VI. Підсумок уроку

Що таке квітникарство?

На які групи поділяються квіткові рослини?

Чим розмножуються однорічні рослини? Дворічні? Багаторічні?

Які основні правила добору квітів для квітника?

VII. Домашнє завдання

Вивчити законспектований матеріал

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ № 1.2

Дата __________ Трудове навчання Клас __________

Тема. Види клумб та квітників, їх форми.

Мета: навчальна: ознайомити учнів із видами клумб, квітників,їх формами;

розвивальна: залучити учнів до власної творчої розробки по створенню квітників та клумб;

виховна: виховувати бережливе ставлення до природи;

формування компетентностей: формувати загальнокультурну та пізнавальну компетентності.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Матеріали: ПК, мульмедійне обладнання, презентація.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Перевірка наявності учнів та готовності їх до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Доповнити речення та навести приклади

а) Група рослин, які довго та гарно квітнуть, прикрашаючи наші клумби (з весни до пізньої осені) називається … (однорічними)

б) Група рослин, більшість з яких в перший рік після висіву створюють розетку листя та декілька квіток, повністю розквітають і дають насіння тільки на другий рік, називається… (дворічними)

в) Група рослин, у яких щорічно надземна частина на зиму відмирає, а з весною відростають нові стебла, називається… (багаторічними)

2. Які основні роботи ми виконуємо на наших квітниках?

3. Які квіти ростуть на шкільному квітнику?

4. Які квіти можна назвати традиційними українськими квітами?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

IV. Повідомлення теми та мети уроку.

Учитель записує тему на дошці та повідомляє очікувані результати.

V. Вивчення нового матеріалу.

План.

1. Квітники.

1. Обов’язковим елементом зеленого будівництва являються квітники, в які входять клумби, рабатки, групи, поодинокі та інші посадки на фоні газону. Але в квітковому оформленні потрібно враховувати відповідні співвідношення, розміри. Надмірна насиченість парків, скверів, садків та інших об’єктів озеленення квітниками нераціональна і не завжди виправдана. При проектуванні квітника потрібно керуватись головним принципом – підпорядковувати квіткове оформлення загальній меті даного об’єкту озеленення, враховувати біля якого об’єкту його розбивають – чи меморіалу, скверу, адміністративної споруди, палацу і т. і. В такому випадку квітники повинні привертати увагу до архітектурної споруди і підкреслювати їх особливості.

Але може бути інша мета – створити у глядача гарний настрій завдяки красі квітів, їх кольору, формі, аромату, свіжості і неповторності. В такому випадку не оформлення підпорядковується архітектурному замислу, а навпаки архітектурні ансамблі і деталі зливаються в гармонії з квітами.

Для кращого виявлення всіх якостей квітів і других рослин, які використовуються в озеленені при створені парків, садків, скверів і окремих квітників керуються такими класичними стилями: регулярним (геометричним, класичним, французьким) і ландшафтним (англійським, природним).

Створення квітників складається з проектування і перенесення проекту в натуру.

Під квітником розуміють площу призначену для оформлення різних об’єктів, на якій розміщені газони, доріжки, однорічні і багаторічні квітучі і декоративно-листяні рослини різної висоти, а також малі архітектурні форми.

Квітники служать для короткочасного відпочинку і прикрашання ділянки і вони можуть бути різної форми – квадратної, овальної, округлої, прямокутної і т.д.

При проектуванні перш за все наносять розміри і конфігурацію участку. Для цього в натурі проводять зйомку за допомогою кутомірних інструментів і сантиметрової стрічки. План місцевості переносять на папір в масштабі. Потім наносять всі комунальні лінії (каналізацію, електромережу,теплосітку...), які знаходяться на ділянці, а також направлення доріг та доріжок та навколо розміщені об’єкти.

Під квітники відводять відкриті сонячні місця. На північних та західних границях рекомендується розміщувати захисні смуги з дерев та кущів. Також смуги доцільно помітити і зі сторони вулиці, проїжджої частини вулиці – для захисту від пилу та шуму. Після цього приступають до планування інших елементів – квітів, малих архітектурних форм і т.д. Після нанесення границь, доріг, місць для клумб і т.д. складають ескізний проект квітника з врахуванням посадки дерев, кущів, квітів. Частіше всього його виконують в масштабі 1:10.

При створенні квітника слід керуватись такими правилами:

1. Самою яскравою, привабливою частиною квітника – клумба. Вона може бути облямівкою басейну, пам’ятника, або бути самостійним об’єктом.

2. Квіткові рисунки (фігури) не повинні бути мілкими, бо вони будуть погано виділятись. Краще робити крупний рисунок з простими обрисами.

3. Квіткові рисунки (фігури) повинні бути в невеликій кількості і відокремлені газоном.

При створені квітника використовують різні форми квіткових насаджень: клумби, рабатки, партер, орнаменти (арабески), групи, бордюри, масиви, альпінарії, рокарії, міксбордери і поодинокі посадки (солітери).

Клумби – форма квіткового насадження, яка має різні геометричні контури з біль-менш однаковими розмірами в різних направленнях, виконана з більшим або меншим кутом нахилу від центру. Клумби створюють з невеликим підвищенням над поверхнею землі, газону, доріг. За формою клумби бувають круглі квадратні, прямокутні, овальні, зірчаті та ін. Розміри: від 0,75 до 7-20м в діаметрі, найбільш розповсюджені від 4 до 6м. Поверхню клумби завжди роблять випуклою під кутом 5-10 . На таких клумбах добре видно квіти і немає застою води. Розрізняють такі види:

1. Килимові – засаджені низькими квітучими або декоративно-листяними рослинами на одній висоті, часто на фоні газону або у вигляді рисунка.

2. Квіткові – які засаджують в основному більш крупними квітами з невеликою кількістю декоративно-листяних рослин, причому використовують літники, багаторічники, зимуючі і незимуючі рослини. Розрізняють змінні і беззмінні клумби. Змінні – де використовують однорічні декоративні рослини, що замінють на протязі вегетаційного періоду (навесні – віола, незабудки, тюльпани, нарциси, а після них можна засадити петунію, айстри, левені ротики, .. . Беззмінні– часто багаторічні декоративні рослини.

Рабатки (грядки) - форма квітника, яка являє собою видовжені ділянки землі у вигляді грядок, засаджених квітковими та декоративно-листяними рослинами. Другими словами рабатки – це квіткові грядки, які розміщені вздовж доріг, площ або будівель.

Рабатка має різну довжину і ширину в залежності від призначення та площі. Самі короткі – від 2-4 м, а довгі – до декілька сотень метрів. Ширина рабатки від 0,5 до 3-4 м. Найбільш розповсюджені – з шириною 1-1,25 м. Поверхня рабатки завжди рівна, ледь припіднята. До рабаток можна віднести стрічкові посадки шириною до 3м, з 5-8 рядами багаторічників або 8-12 рядами однорічників. Краї рабатки можна робити врівень з газоном або вище на 4-10 см.

За будовою рабатки бувають односторонні (асиметричні) та двосторонні (симетричні). На перших високі рослини розміщують біля огорож, фасадів будинків. Двосторонні же в основному в центральній частині квітника. Дуже довгі рабатки можуть бути приривними, розбиті на короткі відрізки і неприривними. Часто приривні приривають квадратними або круглими клумбочками, доріжками, великомірними рослинами ... В практиці найчастіше приривають кущовими чи штамбовими трояндами, низькорослими формами хвойних рослин.

Арабеска як форма квіткових насаджень в останній час рідкісна - це невеликі по площі, плоскі або трохи припідняті клумби (вичурної форми), які нагадують обриси і контури листя, квітів, гірлянди, вінки, метеликів та інші рисунки. Арабески розміщують в основному на бокових частинах партерів і квітників, на газоні – в центрі чи по боках. Як правило їх засаджують килимовими низькорослими рослинами. Посадка та догляд за рослинами на арабесках досить робота клопітлива, важка і вимагає значних затрат.

Група – це одна з форм квітника, де висаджується невелика кількість рослин одного виду чи сорту. Для груп використовуються здебільшого високорослі як квітучі так і декоративно-листяні рослини однорічні або багаторічні рослини, кущі або дерева, які висаджуються зближено. Група може бути висаджена на фоні газону, або бути елементом квітника.

Групи бувають: 1) пристінні – для декорування стін, стовбурів дерев, туалетів, загорож, непривабливих місць. Для цього використовують високорослі рослини з декоративним листям (кліщевидна, декоративна конопля, дивина)

2) вільно ростучі, висаджені на газоні у вільній композиції; для цих груп використовують рослини різної висоти.

Число висаджених повинно бути не менше 3-5. Досить часто біля груп зі сторони, яка добре проглядається висаджують низькорослі рослини.

Найчастіше група складається з одновидових посадок, але в останній час все частіше використовують декілька (2-3), які поєднуються між собою по висоті, кольору та ін. ознакам.

Поодинокі, або солітерні посадки – називають одну із форм насадження окремої однорічної чи багаторічної рослини на фоні газону, квітника, парку чи скверу, малих архітектурних форм і т. д. Рослини вибирають, керуючись в кожному конкретному випадку окремо: висота, колір листя, квітів, плодів та ін. характерні ознаки.

Декоративність солітерів повинна бути бездоганна у всіх відношеннях: сильна облистяність, чудовий габітус, оригінальність листя, рясне і довге цвітіння і т.д. Рослини з більш мілким листям та квітами практикують розміщувати блищи до доріг, площадок, алей, а рослини з крупними листками та яскравими квітами подалі, де вони проглядаються здалеку.

Бордюри – форма квітника, яка слугує каймою або облямівкою квітково - чи декоративнолистяних посадок (контур клумби, вздовж доріжок, рабаток, газону, алей. Інколи бордюри називають рамкою чи каймою.

Бордюри облаштовують шириною 10-40см в 1-5 рядів, в залежності від величини, рослини і характеру самого бордюра. Висаджують полоси квітучих, килимових, однорічних чи багаторічних низькорослих (до 20см), з декоративними листками рослини. Це можуть бути природно ростучі рослини, живоплоти не більше 0,7-1м і незначну ширину, висаджені з інтервалами, розрахованими на повне змикання крони.

Бордюри слугують декоративним архітектурним оформленням території, що озеленяється. вони надають оформленню квітника завершеності.

Партер – парадний квітник, який знаходиться перед будівлею або в центрі парку, скверу і т.д. В садово-парковому будівництві партер являє собою декоративне облаштування на горизонтальній площині в чітко витриманому стилі квітково-декоративного оформлення (геометричної форми) здебільшого біля входу у парк, сквер, сад, перед спорудою і складається з кількох елементів: газонів, спеціально підібраних декоративно-листяних і квіткових рослин, доріжок, малих форм архітектури об’єднаних і організованих квітковою композицією в єдине ціле.

В партерах переважають газони з клумбами і рабатками з яскраво і довго зберігаючими декоративність рослинами. Загальний план партеру в основному являє собою прямокутник, більша сторона якого в 2,5 рази перевищує меншу, що дозволяє поділити його на рівні ділянки і розмістити на них композиції, зберігаючи симетрію.

Центральну частину партеру займає газон, на якому розміщують одну або кілька клумб різного розміру, водний басейн, вази, статуї, ... Площа партеру планується у відповідності до розмірів самого об’єкту. Гармонічне співвідношення партеру до об’єкту, що озеленяється 1:1,5.

Масив – це насадження великомірів (частіше всього дерева, кущі), які займають великі площі. При створені масиву керуються його призначенням. В облаштуванні лісопарків основою є природні лісові масиви. При посадці нових масивів в більшості випадків використовують світлолюбні рослини.

Виткі рослини використовують головним чином для декорування стін, альтанок, балконів, а також можуть використовувати у квітнику – для цього на газоні роблять каркас, або натягують шнури, щоб рослини обвивали їх, створюючи вертикальні стінки, колони, конуси та ін. форми.

Альпінарій – кам’янистий сад або гірка, штучно створена споруда, яка імітує альпійський ландшафт. В альпінарії в єдиному комплексі повинні поєднуватись краса каменя і рослин – однорічників. Багаторічників, кущів. Як правило це ділянки площею від 2 до 200 м2 і висотою від 0.5 до 10 м

Альпінарій здебільшого використовується в парках ландшафтного стилю. Являючи собою куточок що відображає гірський кам’янистий ландшафт. Одночасно з використанням каменя в альпінарій доречно включати воду у вигляді джерела або водоспаду.

Альпінарій споруджують з осені. До весни закінчується осадка грунту. На гравійну дренажну основу насипають пагорб землесуміші з родючої дернової землі з торфом, крупнозернистим піском і мілким гравієм. Після чого цей пагорб обкладають камінням різного розміру і форм, але бажано одної породи (вапняк, граніт, базальт) Рослини висаджують весною, здебільшого зимостійких альпійської флори.

Міксбордери – багатогрупові та багаторядні змішані посадки декоративних рослин (багаторічників, дворічників і однорічників), розміщених у вигляді природних груп біля стін, споруд, по краю більш високих посадок. Для міксбордерів підбирають рослини так, щоб забезпечити безперервність цвітіння квітника з весни до пізньої осені. Висота рослин поступово збільшується зі сторони огляду від низькорослих до високих. А рослини розміщують так, щоб площа квітника постійно була вкрита квітами різноманітного кольору. По краю міксбордера висаджують бордюр. Однорічники як правило висаджують між багаторічниками. Місце для міксбордера вибирають сонячне, тому висаджують здебільшого світлолюбні рослини.

Басейни. Дуже часто в садах та парках облаштовують штучні басейни різних розмірів, берега яких засаджують декоративними вологолюбними рослинами, які гармонують не тільки з басейном але і з парком, садом. Зазвичай висаджують іриси, бадан, осоки, а в грунт басейнів латаття, водяні лілеї.

VI. Підсумок уроку.

Оцінювання результатів роботи учнів.

VІIІ. Домашнє завдання.

Підготувати повідомлення «Санітарно-гігієнічні вимоги, правила безпечної праці, організація робочого місця під час вирощування і догляду за квітами.»

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ № 1.3

Дата __________ Трудове навчання Клас __________

Тема. Облаштування. Інвентар, пристосування, матеріали, які використовуються для вирощування та догляду за квітами.

Мета: навчальна: дати поняття про івентар, пристосування, матеріали, які використовуються для вирощування та догляду за квітами;

розвивальна: залучити учнів до власної творчої розробки по створенню квітників та клумб;

виховна: виховувати бережливе ставлення до природи;

формування компетентностей: формувати навчально-пізнавальну та інформаційно-комунікаційну компетентності.

Тип уроку: комбінований.

Матеріали: ПК, мульмедійне обладнання, презентація.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Перевірка наявності учнів та готовності їх до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Доповнити речення та навести приклади

а) Група рослин, які довго та гарно квітнуть, прикрашаючи наші клумби (з весни до пізньої осені) називається … (однорічними)

б) Група рослин, більшість з яких в перший рік після висіву створюють розетку листя та декілька квіток, повністю розквітають і дають насіння тільки на другий рік, називається… (дворічними)

в) Група рослин, у яких щорічно надземна частина на зиму відмирає, а з весною відростають нові стебла, називається… (багаторічними)

2. види квітників.

3. Які квіти ростуть на шкільному квітнику?

4. Які квіти можна назвати традиційними українськими квітами?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

IV. Повідомлення теми та мети уроку.

Учитель записує тему на дошці та повідомляє очікувані результати.

V. Вивчення нового матеріалу.

План.

1. Інструменти, пристрої та матеріали, що використовуються для вирощування та догляду за квітами.

2. Санітарно-гігієнічні вимоги, правила безпечної праці, організація робочого місця під час вирощування і догляду за квітами.

1. Інструменти, пристрої та матеріали, що використовуються для вирощування та догляду за квітами.

Ось основні інструменти, що використовуються для вирощування та догляду за квітами.

1 – лопата овальна (для викопування)

2 – мотика для легких ґрунтів

3 – лопата прямокутна, універсальна

4 – мотика для важких ґрунтів

5 – лопата гострокінцева ( для перекопування)

6 – розрихлювач – кішка

7 – лопата совкова

8 – вило – мотика

Звичайно, це не весь перелік інструментів, що використовується в саду чи квітнику. Для роботи використовується ще багато інших інструментів та матеріалів. І на домашнє завдання вам треба записати, які ще інструменти, матеріали та пристрої використовують для вирощування та догляду за квітами.

Також ми з вами знаємо, що при виконанні будь – якої роботи необхідно дотримуватися правил безпечної праці й особистої гігієни.

2. Санітарно-гігієнічні вимоги, правила безпечної праці, організація робочого місця під час вирощування і догляду за квітами.

Виступи учнів з підготовленими доповідями.

VI. Підсумок уроку.

Оцінювання результатів роботи учнів.

VІІ. Домашнє завдання.

Вивчити конспект.

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ № 1.4

Дата __________ Трудове навчання Клас __________

Тема. Технологія створення квітників та клумб. Планування квітників (клумб), їх створення.

Мета: навчальна: дати поняття про створення квітників та клумб;

розвивальна: залучити учнів до власної творчої розробки по створенню квітників та клумб;

виховна: виховувати бережливе ставлення до природи;

формування компетентностей: формувати міжпредметну естетичну та пізнавальну

компетентності.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Матеріали: ПК, мульмедійне обладнання, презентація.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Перевірка наявності учнів та готовності їх до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Доповнити речення та навести приклади

а) Група рослин, які довго та гарно квітнуть, прикрашаючи наші клумби (з весни до пізньої осені) називається … (однорічними)

б) Група рослин, більшість з яких в перший рік після висіву створюють розетку листя та декілька квіток, повністю розквітають і дають насіння тільки на другий рік, називається… (дворічними)

в) Група рослин, у яких щорічно надземна частина на зиму відмирає, а з весною відростають нові стебла, називається… (багаторічними)

2. види квітників.

3. Які квіти ростуть на шкільному квітнику?

4. Які квіти можна назвати традиційними українськими квітами?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

IV. Повідомлення теми та мети уроку.

Учитель записує тему на дошці та повідомляє очікувані результати.

V. Вивчення нового матеріалу.

План.

1. Підбір рослин.

2. Закладання квітника.

3. Улаштування доріжок та майданчиків

Підбір рослин.

При створені будь-якої форми квітника дуже велике значення має правильний підбір рослин, знання їх біологічних особливостей, агротехніки вирощування і володіти художнім смаком.

Підбір рослин по висоті. Якщо в центрі клумби немає пам’ятника чи іншої архітектурної споруди, то висаджують високу ефектну рослину(агава, пальма, штамб), а до окраїни висаджують рослини меншої висоти і закінчують краї клумби самими низькорослими. При такому розміщені рослини не закривають одна одну і достатньо декоративні.

Підбір рослин за часом цвітіння. Асортимент рослин по можливості підбирають з таким розрахунком, щоб через дві неділі після посадки рослин на клумбах вони зацвіли, починаючи з ранньовесняних – до пізньоосінніх видів.

Підбір рослин по кольору квітів або листя. При цьому керуються такими правилами: 1) законом контрасту кольорів; 2) законом гармонії кольорів; 3) значенням нейтральних відтінків.

1. Закон контрасту кольорів Сонячне світло, яке проходить через призму, дає основні кольори: червоний – оранжевий – жовтий – зелений – синій – фіолетовий. Найбільш гарні поєднання: червоний з зеленим, оранжевим, синім і жовтий з фіолетовим. Це відповідає закону контрасту кольорів. Одночасно вважається, що червоний, оранжевий і жовтий – це найбільш активні, або теплі кольори, причому оранжевий самий гарячий. Зелений, синій і фіолетовий – кольори пасивні, холодні, із них синій самий холодний, такі кольори надають квітнику строгість. Щоб пом’якшити різкий контраст інколи між групами висаджують рослини нейтральних тонів чи відтінків (білий, чорний і сірий).

2. Закон гармонії кольорів означає поступове збільшення чи зменшення інтенсивності кольору того чи іншого відтінку. Керуючись цим законом, можна при посадці рослин на клумбі використовувати будь-який колір квітів але з різною інтенсивністю. Якщо інтенсивність кольору зростає до центру клумби, наприклад від світло рожевого до рожевого, світло-червоного, а центр яскраво-червоний, то ця клумба має значно кращий вигляд, чим при знижені інтенсивності кольору від краю до середини.

3. Значення нейтральних кольорів. Нейтральні кольори – чорний, білий, сірий, вони часто використовуються в оформленні квітників. Рослин чорного кольору практично в природі не існує (найбільш подібно до чорного – віола, колеус), білі і сірий колір досить часто зустрічається. Білі і сірі кольори добре видно здалека і квітник з ними має розкішний вигляд. Їх також використовують для пом’якшення різких поєднань. Особливо білий колір згладжує дисгармонію, наприклад червоного і фіолетового, а чорний навпаки – посилює і підкреслює яскравість забарвлення.

Закладання квітника.

З кінця квітня – початок травня після нанесення контура квітника на площу, приступають до підготовки грунту. Спочатку вносять добрива: органічні 40-60 т на 1га, фосфору 90-120 і калію 75-90 кг на 1 га. Після цього перекопують грунт на глибину 18-25 см, не виходячи за межі клумби чи інших форм квітника. Щоб покращити поверхневий шар грунту, привозять спеціально підготовлений садовий грунт: 2 частини дернової землі, 1 частина перегною, 1 частина листової землі. Рівномірно перекопують і вирівнюють.

Через дві неділі як грунт осяде, наносять рисунок. Підготовку розсади квітів до посадки починають в залежності від біологічних особливостей рослин (січень, лютий, березень, квітень). В нашій зоні до посадки розсади приступають тоді, коли минає загроза заморозків.

До виготовлення шаблонів для фігурних елементів квітника приступають зарання (взимку). Для цього використовують фанеру, жесть, картон та ін. Шаблон викладають на підготовлену площу,обводячи його гострим інструментом, засипають мілкою товченою цеглою, піском або іншим сипучим світлим матеріалом, який потім віником розмітають. Після того як шаблон забирають, залишаються контури рисунка.

Перед виборкою і після посадки рослини обов’язково поливають. Подальший догляд за квітником заключається в поливі, прополюванні бур’янів, рихленні грунту і підживленні.

Розбивка квітника в натурі складається з перенесення проекту з паперу на участок. Для розбивки квітника необхідні наступні інструменти: рулетка, великий транспортир , трикутники, циркуль дерев’яний до 2 м, кілки, кілочки від 0,25 до 0,5 м, палка з наконечником, шнур, мотузки.

Спочатку відбивають основні лінії доріг, доріжок, рабаток , їх ширину, помічаючи лінії крейдою, вапном. Потім висаджують поодинокі великоміри, а вкінці висаджують трав’янистий рослинний матеріал.

Улаштування доріжок та майданчиків.

Улаштування доріжок – відповідальний етап роботи . Спочатку роблять головні дороги, потім другорядні.

Ширина доріг та доріжок залежить від розмірів ділянки, відвідування даного квітника і коливається від 0,5м (пішохідні) до 3-4м, а інколи складає 6-10м. В скверах, на бульварах і др. Доріжки менше 2м робити не можна.

Доріжки повинні бути твердими, швидко висихати після дощу, не заростати бур’янами. Основні типи: асфальтові, ґрунтові, плиточні, гравійні, бруківочнi.

Ефектно висаджувати по бокам доріжок низькорослі кущові бордюри, рабатки або квіткові бордюри.

Літній догляд за ними заключається у вирівнюванні підрізки країв газону, знищенню бур’янів, прибирання сміття.

VI. Підсумок уроку.

1. Оцінювання результатів роботи учнів.

VІIІ. Домашнє завдання.

Створити макет квітника для школи, з переліком назв квітів, що висаджуватимуться.

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ № 1.5

Дата __________ Трудове навчання Клас __________

Тема. Добір квітів з урахуванням їх виду та призначення, клімату, пори року .

Мета: навчальна: дати поняття про добір квітів з урахуванням їх виду та призначення, клімату, пори року;

розвивальна: формувати вміння правильно добирати квіти з урахуванням їх виду та призначення, клімату, пори року;

виховна: виховувати бережливе ставлення до квітів;

формування компетентностей: формувати самоосвітню та здоров’язбережувальну компетентність.

Тип уроку: формування нових знань.

Матеріали: ПК, мульмедійне обладнання, презентація.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Перевірка наявності учнів та готовності їх до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Повторення вивченого матеріалу. Бесіда.

Що таке квітникарство?

На які групи поділяються квіткові рослини?

Чим розмножуються однорічні рослини? Дворічні? Багаторічні?

Які основні правила добору квітів для квітника?

Які квіти є традиційними для українців? (опитування домашнього завдання кількох учнів, з обов’язковим коментуванням)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Оформити квітники біля під’їзду чи будинку доволі просто. Створити ж квітники за всіма правилами – задача з нелегких. Адже кожна рослина має свої особливості догляду. Тому для створення квітників, клумб необхідно мати певні знання про квіти, які використовують для оздоблення території; правила підбору їх до відповідних клумб; види клумб та квітників. Тому і тема сьогоднішнього нашого уроку саме така.

IV. Повідомлення теми та мети уроку.

Учитель записує тему на дошці та повідомляє очікувані результати.

V. Вивчення нового матеріалу.

План.

1. Сезонні роботи.

2. Поєднання квітів.

1. Сезонні роботи.

Для вирощування гарних квітів необхідно правильно і своєчасно обробити грунт, насамперед розпушити. У такий грунт краще проникає вода і повітря, він швидше прогрівається. У ньому добре проростає насіння та розвиваються корені рослин, а їх ростки швидше проникають на поверхню грунту.

Найвідповідальніший час для садівника – весна: від того, наскільки правильно та вчасно будуть виконані роботи, залежить зовнішній вигляд квітників.

Насамперед потрібно прибрати на квітниках. Провести розпушування грунту серед багатолітників. Підготувати місце для посадки нових рослин. Якраз час створювати композиції в горщиках і підвісних кошиках, які будуть окрасою з пізньої весни до пізньої осені.

Коли загроза заморозків минула, у відкритий грунт висаджують розсаду теплолюбних рослин, а також цибулини канн, жоржин, гладіолусів.

Влітку у денні спекотні дні необхідно поливати рослини, особливо ті , що ростуть у горщиках та контейнерах.

Осінь – пора збирання насіння однорічних квітів, та підготовки до зими інших. Одні треба пересадити, інші обрізати чи підстригти. Кореневища жоржин та канн слід викопувати після перших заморозків. Треба обов’язково посадити весняноквітнучі цибулинні. Одна з найважливіших осінніх справ – мульчування рослин. Це треба зробити до настання заморозків, коли грунт прогрітий.

Щоб усі роботи в саду виконувати безпечно та якісно, щоб робота приносила задоволення, потрібно мати повний набір справних інструментів, знарядь та пристосувань.

2. Поєднання квітів.

При доборі рослин у композиції важливо дотримуватися основного правила – дотримання біологічної єдності та гармонії. Необхідно врахувати їхні вимоги до умов зростання, знати висоту та діаметр суцвіть дорослих рослин. Щоб квітник тішив погляд весь сезон, добирати рослини потрібно з урахуванням термінів цвітіння. Буде потрібно щонайменше сім різних рослин, які будуть цвісти по черзі, змінюючи одна одну, і квітник не втратить декоративності з ранньої весни до пізньої осені. Але чим більше видів, тим складнішим є догляд, особливо якщо вони складають єдину композицію. Важливо підібрати рослини таким чином, щоб зів’ялі квітки і листя не псували загальної картини. Щоб полегшити собі догляд за ними, на найбільш важливих ділянках – біля будинку, альтанок, зон відпочинку – можна розбити парадні квітники з більш гарних, але вибагливіших до догляду культур.

У квітковій композиції мають бути головні, другорядні елементи та тло. Важливо визначити, де й у якій формі зробити колірні акценти. Добираючи рослини, потрібно враховувати їхній силует, пропорції, кольори, запах, форму й відтінок листя. Часто вдалим буває сполучення квітів із квітучими чагарниками або вічнозеленими породами, тоді й узимку квітник не здаватиметься безжиттєвим. Велике значення зорові ефекти. Наприклад, яскраві кольори здаються ближчими, а бліді – віддаленішими. Сполучення червоного з блакитним викликає почуття дисгармонії, якщо вони не розділені білим. Квітники влаштовують із одного виду рослин різних сортів, наприклад, ірисів, флоксів, лілійників, лілій. Або монохромні квітники – з різними рослинами, але з квітучими в однаковій колірній гамі – білій, жовтій, червоній, синій.

VІ. Підсумок уроку.

Бесіда

1) Яку роль, на вашу думку, відіграють квіти в нашому житті?

Назвіть квіти, які нас оточують.

2) Де в нашому селі можна зробити квітники?

3) Що по вашому повинна вміти людина, яка створює квітники?

VІІ. Домашнє завдання.

Вивчити конспект.

 

Категорія: Трудове навчання | Додав: Mikola
Переглядів: 6599 | Завантажень: 401 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Сайт Недайводського НВК
  • Сайт РМО вчителів трудового навчання Криворізького району
  • Сайт вчителів інформатики Криворізького району
  • Сайт вчителів захисту Вітчизни Криворізького району
  • Сайт Фурман Тетяни