На сучасному етапі розвитку освіти до складу педагогічних технологій науковці включають особистісно-орієнтовані педагогічні технології, підкреслюючи при цьому їх значення для системи освіти.
Сьогодні також виникає необхідність розуміння суті змісту особистісно орієнтованого підходу до освіти. Необхідний перехід до формування варіативного змісту освіти, оскільки це надасть тому, хто навчається, можливість вибору в одному професійному полі. Багато відомих українських учених вважають, що у межах як традиційної, так і особистісно орієнтованої парадигми професійної освіти акцентується увага на соціальному та індивідуально-особистісному смислах змісту освіти, оскільки в системі освіти відбувається перехід від навчання предметно орієнтованого до навчання, спрямованого на всебічний розвиток особистості.